Jumat, 09 Juli 2021

Ketupat Sotong Bangi

689 likes 1 talking about this 1 was here. Steam the glutinous rice with coconut milk and a pinch of salt till cooked.


Cara Memasak Sotong Masak Kicap Pedas Yang Enak Aneka Resepi Enak Resep Daun Ketumbar Makanan Laut Cara Memasak

Hari ni jom kita try resepi Ketupat Sotong.

Ketupat sotong bangi. Kali ini kami bawakan resepi ketupat sotong khas buat anda sekalian. Lekat Lekit Ketupat Sotong. Bahan-bahan ketupat sotong.

Versi ini warna ketupat sotong agak kemerah merahab atau keunguan skit kerana penggunaa gula melaka. Cara Buat Ketupat Sotong Kelantan Mudah Dan Paling sedap Tutorial Bergambar Salam semua ketupat sotong masakan tradisi orang melayu sebelah pantai timurTerutamanya di negeri Kelantan dan juga Terengganu. Lebih sedap kalau sotong tu bertelur huish memang sedap lah.

Saya pun tak pasti mengapa. Pastu teringat resepi dri tok sedara ni. Ketupat sotong atau juga dikenali sebagai sotong sumbat merupakan sotong yang disumbat dengan pulut yang dimasak dalam santan pekat.

Maklum agak remeh untuk menyediakannya jadi bila sekali sekala makan memang tak ingat orang belakang. Ianya disumbat dengan pulut dan dimasak dengan santan pekat. Ketupat Sotong bersaiz Jumbo by Manis.

Semoga aktiviti JJCM anda di Bangi lebih senang mudah untuk makan sedap-sedap kelak. Ketupat Sotong By Manis Kluang. Hidangan ini sesuai untuk dijadikan pencuci mulut ataupun dihidangkan pada waktu minum petang.

Facebook gives people the power. 4 ulas bawang merah dihiris halus. Selalunya aku beli kat pasar malam je tu pun susah nak cari kat Perlis ni.

Saya bila memasak sotong tak suka buang kulit sotong yang bercorak itu. Walau pun aku bukanlah asal dari Kelantan atau Terengganu tapi first time cuba dulu terus jadi kesukaan. Kalau beli di kedai atau di bazar Ramadhan memang susah untuk mendapatkan ketupat sotong yang sedap.

Saya bila memasak sotong tak suka buang kulit sotong yang bercorak itu. 20 Destinasi Tempat Makan BEST di Bangi 2021 yang WAJIB anda cuba kalau bercuti ke sini. View the profiles of people named Ketupat Sotong Sotong.

Join Facebook to connect with Ketupat Sotong and others you may know. Kakak saya pun tahu yang ketupat sotong adalah makanan kegenaran saya itu sebab kalau balik kampung dan kebetulan dengan musim sotong pasti dia akan membuat ketupat sotong. Glutinous rices are stuffed.

1 kg sotong sederhana besar dibuang kulitnya 200 gram beras pulut direndam dengan 2 cawan santan selama 1 jam 3 cawan santan pekat untuk kuah Sedikit halba 2 cm halia dimayang 3 ulas bawang merah dimayang Gula garam dan perasa. Kakak saya pun tahu yang ketupat sotong adalah makanan kegenaran saya itu sebab kalau balik kampung dan kebetulan dengan musim sotong pasti dia akan membuat ketupat sotong. Secawan beras pulut dibersihkan dan direndam selama 60 minit.

98 likes 22 talking about this. Ketupat sotong semudah 123. Satu camca teh biji halba.

Ketupat sotong ni ialah salah satu makanan favourite aku tau. Beras pulut ini akan dimasak bersama santan lalu disumbat ke dalam sotong dan dihidang dengan kuah santan. Join Facebook to connect with Ketupat Sotong Sotong and others you may know.

Ketupat sotong adalah makanan kegemaran saya yang dikira kategori ferrari lah. Ketupat Sotong Pade Bah. Kakak saya pun tahu yang ketupat sotong adalah makanan kegenaran saya itu sebab kalau balik kampung dan kebetulan dengan musim sotong pasti dia akan membuat ketupat sotong.

Senarai destinasi makan menarik ini adalah cafe restoran warung yang telah lama bertapak di Bangi. Glutinous rices are stuffed. Ketupat Palas Hutan Kampung terkenal kerana kesedapannya.

Resipi sedap dan mudah untuk Ketupat Sotong Kelantan Style. Resepi Ketupat Sotong Terengganu. Resepi ketupat sotong versi kelantan.

Ketupat sotong atau dalam dialek Kelantan dipanggil tupak sutong adalah sotong yang disumbat dengan beras pulut dan dimasak dengan kuah santan. Lebih sedap kalau sotong tu bertelur huish memang sedap lah. Harini rasa nak makan manis2 tpi yang sedap2 gitu.

130 likes 53 talking about this. Ketupat Palas Hutan Kg d Bangi Bangi Malaysia. View the profiles of people named Ketupat Sotong.

Saya bila memasak sotong tak suka buang kulit sotong yang bercorak itu. Resepi Ketupat Sotong Sedap Menyelerakan Ketupat sotong merupakan hidangan yang amat popular di Kelantan dan Terengganu. Lebih sedap kalau sotong tu bertelur huish memang sedap lah.

7-8 ekor sotong bersaiz besar-dibuang tulang pundi dakwat dan dibersihkan.


20 Tempat Makan Best Di Bangi Selangor Paling Top 2021 Restoran Cafe Warung


0 komentar: